Sunday 3 November 2013

Percutian


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Alhamdulillah, saya sujud kepada-Nya Ya Allah kerana dengan izin dan kasih sayang-Mu, bersempena cuti Deepavali bersambung dengan cuti Awal Muharram yang panjang saya dapat meluangkan masa sambil merehatkan minda bersama keluar tersayang.

Anak-anaklah yang paling gembira bila sesi percutian sebegini.  Mereka akan menghabiskan masa samada di kolam renang, gym, "indoor activity" atau paling tidak pun duduk depan tv tanpa ganguan dari sesiapa.







Mereka sangat gembira kerana berada di apartment 3 bilik seumpama berada di rumah sendiri.  Tambahan pula keadaan dapur apartment juga memudahkan anak-anak untuk menyediakan keperluan mereka tanpa meminta bantuan dari saya.

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahu Akbar.

Sepanjang percutian ini, saya juga turut gembira kerana dapat merehatkan badan dan minda.  Manakan tidak sepanjang percutian, saya tidak perlu fikir nak masak dan apartment pula ada yang datang mengemas.  Cuma kain baju sahaja yang perlu diuruskan sendiri, itu pun telah disiapkan dengan "dryer" selepas dicuci.






Allah, Allah Ya Allah.  Alhamdulillah, sekali lagi sujud kepada-Nya di atas jodoh yang telah diberikan. Terima kasih tidak terhingga buat suami yang sangat memahami akan kehendak si isteri serta anak-anak walaupun hanya disekitar Johor sahaja.  Yang penting percutian bersama keluarga dan cuti dari segalanya.


No comments:

Post a Comment