Sunday 10 November 2013

Karipap Lagi

Hari ini saya hendak berkongsi cerita pasal karipap lagi.  Kali ini saya nak cerita mengenai karipap telur.  
 
Petang semalam pada mulanya macam malas nak menguli tetapi bila diingatkan untuk dijadikan sarapan bila hari bekerja nanti, digagahkan juga diri ini untuk menguli tepung demi keluarga tercinta.  

Subhanallah, Tabarakallah.  Air tangan ibu memang suatu anugerah dari Allah S.W.T.  meskipun hanyalah sekadar telur goreng dan atas permintaan anak, Alhamdulillah saya telah menyiapkan karipap telur.  Ianya menjadi kegemaran anak sulung saya.  

Seperti biasa, saya akan membuatnya dalam jumlah yang banyak dan dijadikan sejuk beku. Ini membolehkan saya menggorengnya pada bila-bila masa saya perlukan tanpa perlu mengulinya lagi.


Tepung yang telah siap diuli


Inti

Telah siap dikelim dan sedia untuk digoreng

Siap untuk dimakan
 
Subhanallah! Alhamdulillah! Allahu Akbar!
Terima kasih Ya Allah.

No comments:

Post a Comment